Zgodnie z art. ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO)
informujemy, że:
I. ADMINISTRATOR
Administratorem danych osobowych jest Gabinet Stomatologiczny Abramed, Katarzyna Janek z siedzibą w Abramowie, Ul. Spółdzielcza 1, 21-143 Abramów,
gabinet.abramed@gmail.com, tel.: 509-531-492, 81-85-26-000
II. DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH
Z administratorem danych osobowych można się kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania
danych osobowych:
1. Pisemnie na adres siedziby administratora: ul.Spółdzielcz 1, 21-143 Abramów,
2. Osobiście pod wyżej wskazanym adresem.
3. Przy użyciu formularza kontaktowego ze strony: www.gabinet-abramed.pl lub mailowo:
gabinet.abramed@gmail.com
III. ŹRÓDŁO POZYSKANIA DANYCH
Dane osobowe są podawane przez Pacjenta bezpośrednio w momencie zgłoszenia: osobiście,
telefonicznie lub przy użyciu formularza kontaktowego z wyżej wymienionej strony internetowej. Mogą
być także uzyskane od Państwa osób bliskich- w przypadku osób niepełnoletnich lub w szczególnych
sytuacjach uzasadnionych stanem Państwa zdrowia.
IV. ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 RODO i w celach
marketingowych Administrator Danych Osobowych powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest
analityka internetowa strony www, analiza odwiedzin, wysyłanie formularzy.
Dane osobowe przetwarzane są w celu udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, profilaktyki zdrowotnej,
diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia, korzystania z usług medycznych.
Administrator danych, jako podmiot leczniczy, jest zobowiązany do prowadzenia i przechowywania
dokumentacji medycznej, której treść i zakres określają obowiązujące przepisy prawa. Dane zawarte w
dokumentacji obejmują m.in. opis przebiegu procesu leczenia i diagnostyki.
Dane osobowe pozyskiwane są przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego, w celu weryfikacji
tożsamości Pacjenta, w tym do jego rejestracji oraz komunikacji z Pacjentem lub osobą, która jest jego
prawnym opiekunem (umawiania wizyt ich potwierdzenia/odwołania).
V. CELE PRZETWARZANIA ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA
1. Przetwarzanie danych osobowych Pacjentów jest niezbędne w celu udzielania świadczeń
zdrowotnych (diagnostyka, profilaktyka,terapia) oraz zarządzania usługami opieki zdrowotnej (
np. rozliczeń z płatnikiem, prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, weryfikacji
tożsamości przed wizytą) - (podstawa prawna art.9 ust.2 lit. h RODO w zw. z ustawą z dnia 6
listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawą z dnia 15 kwietnia
2011 r. o działalności leczniczej).
2. Dane osobowe pacjenta mogą być także przetwarzane na potrzeby prowadzenia ksiąg
rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych- (podstawa prawna art.6 ust. 1 lit. c RODO)
3. Dane osobowe Pacjenta mogą być również przetwarzane w celu obrony praw i dochodzenia
roszczeń przez administratora danych w związku z prowadzoną przez niego działalnością -
(podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO).
4. Państwa dane osobowe będą przechowywane w celu wykorzystania możliwości marketingowych i
analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgodny na
przetwarzanie danych osobowych.
VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane osobowe będą przechowywane przez czas określony przepisami prawa, w szczególności przez
okres czasu wynikający z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw
Pacjenta.
Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres co najmniej 20 lat licząc od końca roku
kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu.
Dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące do dochodzenia
roszczeń będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu
cywilnego.
Dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat
od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
Administrator nie przetwarza danych w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
VII. PODMIOTY, KTÓRYM UDOSTĘPNIA SIĘ DANE
Dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
Dane osobowe mogą być przekazywane także podmiotom z którymi administrator zawarł umowę
powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora ( np.
laboratoriom zewnętrznym, szpitale, gabinety lekarskie, apteki, firmy farmaceutyczne oraz inne placówki medyczne jak również dostawcom usług IT, podwykonawcom, podmiotom realizującym usługi z
zakresu prowadzenia ksiąg rachunkowych i obsługę prawną) - przy czym podmioty te przetwarzają dane
wyłącznie w celu i zakresie zleconym przez administratora.
Administrator nie przekazuje danych osobowych Pacjentów do państw trzecich lub organizacji
międzynarodowych.
VIII. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
Osoby, których dane dotyczą mają w zakresie swoich danych osobowych prawo do:
1. dostępu do danych osobowych - prawo to realizowane jest przez uzyskanie od administratora
potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, uzyskania dostępu do
informacji w zakresie wynikającym z art. 15 RODO,
2. sprostowania danych osobowych - prawo to realizuje się przez żądania od administratora
sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe bądź niekompletne,
3. usunięcia danych osobowych - prawo to realizuje się poprzez żądanie od administratora
usunięcia danych osobowych, w przypadku spełnienia przesłanek określonych w art. 17 RODO,
m.in. gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Prawo do
usunięcia danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki administratora wynikające
z obowiązujących przepisów prawa;
4. żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18
RODO,
5. żądania przeniesienia danych osobowych,
6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
7. wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
IX. INFORMACJA O DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do udzielenia świadczeń
zdrowotnych ze względu na wymogi prawne nałożone na administratora danych, w tym m. in.
konieczność prowadzenia dokumentacji medycznej, identyfikacji pacjenta. Odmowa podania danych
może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego.
Dane są wykorzystywane do profilowania marketingu za pomocą narzędzi Google Analytics, Facebook.
W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania – prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki.
W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Administratorem
Danych Osobowych – gabinet.abramed@gmail.com,