INFORMACJA DLA PACJENTA

klauzula informacyjna (dot. RODO)

Zgodnie z art. ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że:

I. ADMINISTRATOR
Administratorem danych osobowych jest Gabinet Stomatologiczny Abramed, Katarzyna Janek z siedzibą w Abramowie, Ul. Spółdzielcza 1, 21-143 Abramów, gabinet.abramed@gmail.com, tel.: 509-531-492, 81-85-26-000

II. DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH
Z administratorem danych osobowych można się kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych:
1. Pisemnie na adres siedziby administratora: ul.Spółdzielcz 1, 21-143 Abramów,
2. Osobiście pod wyżej wskazanym adresem.
3. Przy użyciu formularza kontaktowego ze strony: www.gabinet-abramed.pl lub mailowo: gabinet.abramed@gmail.com

III. ŹRÓDŁO POZYSKANIA DANYCH
Dane osobowe są podawane przez Pacjenta bezpośrednio w momencie zgłoszenia: osobiście, telefonicznie lub przy użyciu formularza kontaktowego z wyżej wymienionej strony internetowej. Mogą być także uzyskane od Państwa osób bliskich- w przypadku osób niepełnoletnich lub w szczególnych sytuacjach uzasadnionych stanem Państwa zdrowia.

IV. ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 RODO i w celach marketingowych Administrator Danych Osobowych powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest analityka internetowa strony www, analiza odwiedzin, wysyłanie formularzy. Dane osobowe przetwarzane są w celu udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia, korzystania z usług medycznych. Administrator danych, jako podmiot leczniczy, jest zobowiązany do prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, której treść i zakres określają obowiązujące przepisy prawa. Dane zawarte w dokumentacji obejmują m.in. opis przebiegu procesu leczenia i diagnostyki. Dane osobowe pozyskiwane są przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego, w celu weryfikacji tożsamości Pacjenta, w tym do jego rejestracji oraz komunikacji z Pacjentem lub osobą, która jest jego prawnym opiekunem (umawiania wizyt ich potwierdzenia/odwołania).

V. CELE PRZETWARZANIA ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA
1. Przetwarzanie danych osobowych Pacjentów jest niezbędne w celu udzielania świadczeń zdrowotnych (diagnostyka, profilaktyka,terapia) oraz zarządzania usługami opieki zdrowotnej ( np. rozliczeń z płatnikiem, prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, weryfikacji tożsamości przed wizytą) - (podstawa prawna art.9 ust.2 lit. h RODO w zw. z ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej).
2. Dane osobowe pacjenta mogą być także przetwarzane na potrzeby prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych- (podstawa prawna art.6 ust. 1 lit. c RODO)
3. Dane osobowe Pacjenta mogą być również przetwarzane w celu obrony praw i dochodzenia roszczeń przez administratora danych w związku z prowadzoną przez niego działalnością - (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO).
4. Państwa dane osobowe będą przechowywane w celu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgodny na przetwarzanie danych osobowych.

VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
​Dane osobowe będą przechowywane przez czas określony przepisami prawa, w szczególności przez okres czasu wynikający z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres co najmniej 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu. Dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące do dochodzenia roszczeń będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego. Dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. Administrator nie przetwarza danych w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. VII. PODMIOTY, KTÓRYM UDOSTĘPNIA SIĘ DANE Dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe mogą być przekazywane także podmiotom z którymi administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora ( np. laboratoriom zewnętrznym, szpitale, gabinety lekarskie, apteki, firmy farmaceutyczne oraz inne placówki medyczne jak również dostawcom usług IT, podwykonawcom, podmiotom realizującym usługi z zakresu prowadzenia ksiąg rachunkowych i obsługę prawną) - przy czym podmioty te przetwarzają dane wyłącznie w celu i zakresie zleconym przez administratora. Administrator nie przekazuje danych osobowych Pacjentów do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.

VIII. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
Osoby, których dane dotyczą mają w zakresie swoich danych osobowych prawo do:
1. dostępu do danych osobowych - prawo to realizowane jest przez uzyskanie od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, uzyskania dostępu do informacji w zakresie wynikającym z art. 15 RODO,
2. sprostowania danych osobowych - prawo to realizuje się przez żądania od administratora sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe bądź niekompletne,
3. usunięcia danych osobowych - prawo to realizuje się poprzez żądanie od administratora usunięcia danych osobowych, w przypadku spełnienia przesłanek określonych w art. 17 RODO, m.in. gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Prawo do usunięcia danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki administratora wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
4. żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO,
5. żądania przeniesienia danych osobowych,
6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
7. wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

IX. INFORMACJA O DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na wymogi prawne nałożone na administratora danych, w tym m. in. konieczność prowadzenia dokumentacji medycznej, identyfikacji pacjenta. Odmowa podania danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego.

Dane są wykorzystywane do profilowania marketingu za pomocą narzędzi Google Analytics, Facebook. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania – prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki. W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Administratorem Danych Osobowych – gabinet.abramed@gmail.com,